Ιστορίες με στρας, σκέψεις, ρεύσεις, παύσεις, τράς, αλλά χωρίς 'rush'...

Monday, July 03, 2006

Η αναταραχή στα ΑΕΙ-μια εμφύλια κοινωνική σύγκρουση εκκολάπτεται...

Διαβάζω εφημερίδες-βλέπω TV, μένω έκθαμβος!
Ο δημόσιος διάλογος (?), αναλώνεται σε αφορισμούς, σπασμένες βιτρίνες, δακρυγόνα και παραινέσεις σε 'απρόσεκτους' νεαρούς που πάνε και προσκρούουν [καταπως έλεγε ο μέγιστος Πολύδωρας] σε 'ακίνητες' δυνάμεις ασφαλείας.
Ο αγαπητός μου πρώην συνάδελφος [και πάλαι ποτέ δάσκαλος.. να μην ξεχνιόμαστε ;)] κος Βερέμης κατακεραυνώνει συντεχνίες και φατρίες που παρεπιδημούν στα ελληνικά ΑΕΙ-ο πρόεδρος του Κινήματος τα 'μασάει' λίγο είναι η αλήθεια..-Η Αριστερά προσδοκά στην κεφαλαιοποίηση της σύγκρουσης-παλιά μου τέχνη κόσκινο..- η κοινωνία φρικιά.. ["μα να σπάνε την περιουσία του κοσμάκη;;"-"τι κάνει το κράτος;;", κλπ].
Για την υπεύθυνη κυβέρνηση αυτού του τόπου και τον επικεφαλής της δεν θα 'θελα να αναφερθώ-πληροφορήθηκα, εγκύρως, πως κάτι μέρες με καύσωνα που 'χε κλείσει το κέντρο της πόλης από τη χλαπαταγή και τέλος πάντων είχε και νέφος, την 'εκανε' στη Ραφήνα για ρακέτες..

Τι γίνεται λοιπόν εδώ πέρα ..; πίσω από τις κραυγές των επιγόνων του Εισαγγελάτου και τη βδελυγμία του-'πάλι θα κλάψω' Τράγκα, και ημών των σιωπηλών αλλά βαθεία ενοχλημένων θεατών;
Πρόκειται για μια "χούφτα ανεγκέφαλων" που τα σπάνε επειδή θέλουν να μείνουν 'αιώνιοι φοιτητές'; Μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε ενέργειες με στενό κομματικό προσανατολισμό που βάλλουν κατά της εκλεγμένης κυβέρνησης; Τελεί -άραγε- εν κινδύνω η οργανωμένη πολιτεία από οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα φοιτητών και μελών ΔΕΠ; Ξεθεμελιώνεται πράγματι η "δημόσια και δωρεάν παιδεία"; Ξεπουλάει η κυβέρνηση την παιδεία στο κεφάλαιο βάσει οργανωμένου σχεδίου ;

Κρατήθηκα βδομάδες μακριά από τον πειρασμό να καταγράψω τις απόψεις μου σ' αυτά και σε παρόμοια ερωτήματα, που τόσο πληθωρικά γέμισαν τις οθόνες μας-συχνά και τις στήλες των φυλλάδων που αυτο-αποκαλείται ημέρησιος και εβδομαδιαίος Τύπος και -κάποιοι λίγοι- διαβάζουμε μαζοχιστικά ακόμη ..
Το τελικό έναυσμα γιαυτό το ποστ μου δόθηκε λίγες μέρες πριν.
Αφενός, η κοινοποίηση της έρευνας που διεξήχθη πρόσφατα και -φέρεται να- καταγράφει, πιστεύω σχετικά ρεαλιστικά, τη στάση της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στο χαμό που σχετίζεται με τα Α.Ε.Ι.[Θα ξέρετε, ίσως, πως σε μεγάλο ποσοστό οι συμπατριώτες μας τάχθηκαν εχθρικά προς τους ποικίλους κινητοποιούμενους.]
Αφετέρου, η ολοκλήρωση της συνόδου των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. και οι θέσεις που επαν-επιβεβαιώθηκαν από πλευράς τους για το μελλοντικό τοπίο των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.
Τελος, οι θέσεις που grosso modo διακινούνται στην μπλογκόσφαιρα εσχάτως με κάποιες παραλλαγές-και ελάχιστες εξαιρέσεις συνοψιζόμενες στην καταδίκη συμπτωμάτων αλλά όχι των βαθύτερων αιτίων της, πραγματικά απελπιστικής, κατάστασης στα Α.Ε.Ι.
Μια σειρά ετερογενών στη φύση τους γεγονότων μ' έπεισαν πως το ζητούμενο στην κατανόηση του μπάχαλου στην Τριτοβάθμια δεν σχετίζεται με τις απαντήσεις που δίνει κανείς αλλά με τα αφετηριακά ερωτήματα που θέτει απέναντι στο φαινόμενο.
Το φαινόμενο, πάντως, ονοματίζω έτσι την αναταραχή στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης , που έχει ήδη λάβει διαστάσεις οξύτατης _κοινωνικής_ σύγκρουσης, εγκυμονεί ανεξέλεγκτες συνέπειες.
Όποιος δεν το βλέπει [δηλ αδυνατεί να το αναγνωρίσει ως τέτοιο]-και είναι πολλοί αυτοί ανάμεσα μας.., απλώς δεν έχει αίσθηση της κατάστασης, των πραγματικών δεδομένων και των συμβολικών ή βαθιά ουσιαστικών διακυβευμάτων.
[το περιεχόμενο των πανεπιστημιακών σπουδών στο άμεσο μέλλον-για όσες τυχόν επιβιώσουν από τη σκύλα της αξιολόγησης και τη χάρυβδη της παραγωγικότητας.., το 'μέλλον της εργασίας', τη σχέση του Πανεπιστημίου με την Αγορά, την ''κατ' αρχήν' κατάλυση της πανεπιστημιακής αυτοτέλειας ', αλλά και το τέλος μιας εποχής με εκφυλισμένα πια χαρακτηριστικά για όσους συμμετέχουν στα πανεπιστημιακά δρώμενα].

Πάμε από την αρχή λοιπόν.
Αυτό που, κατά την ταπεινή μου άποψη, λείπει από το δημόσιο λόγο, είναι τα συγκροτημένα δεδομένα πάνω στα οποία/σε σχέση με τα οποία εξελίσσεται το δράμα.
Εκεί λανθάνει -δομικά μιλώντας- το κλειδί.
Το θέμα δεν είναι αν θα υποχωρήσουν οι φοιτητές, αν θα προωθηθεί αυτό που για κάποιους συνιστά "θεσμικό εκσυγχρονισμό" των ΑΕΙ με τμηματική ή και ριζικότερη αλλαγή της φιλοσοφίας του Νόμου Πλαισίου 1268/82, αν θα συνυπολογίσει η κυβέρνηση το περιώνυμο πολιτικό κόστος στις τελικές επιλογές της ή θα φύγει [με προσωπική προτίμηση: από το παράθυρο..] η Μαριέτα.
Το ζητούμενο είναι να δούμε τη φωτιά πίσω από τον καπνό!
Αυτό που εμένα με κόφτει -σε πρώτο πλάνο- είναι να διαφανεί το ΓΙΑΤΙ..
Γιατί τώρα-μετά από δεκαπέντε χρόνια; Στους καιρούς της συλλογικης αδράνειας, ποιοί και με τι κίνητρα διαμαρτύρονται ; Γιατί χιλιάδες νεαροί άνθρωποι βγαίνουν στους δρόμους και συγκρούονται με τους θωρακισμένους πραιτωριανούς του Βύρωνα;
Γιατί η ΠΟΣΔΕΠ, δηλ η συντριπτικότατη πλειοψηφία των -συντηρητικών κατά τα λοιπά- πανεπιστημιακών έχει σηκώσει τ' άρματα; Μπας και ο -σεβαστός μου προσωπικά- φίλτατος πρύτανης του Καποδιστριακού εζήλωσε επαναστατική δόξα και σήκωσε bandiera rossa ;; Γιατί οι φοιτητές αρνούνται/'αρνούνται' να συνδιαλλαγούν ; Είναι όντως οι 'Ελληνες καθηγητές ένα σμάρι καλοπληρωμένων τεμπέληδων που τρέμουν τη δημόσια κριτική και φθονούν την πρόοδο;
Θα συμβάλλει η -θεμιτότατη κατ ' εμέ- ίδρυση μη-κρατικών ΑΕΙ στην αναβάθμιση των υφιστάμενων; Αν προχωρήσουμε έτσι, θα κάνουμε το πανεπιστήμιο της πέρα-ραχούλας, Χάρβαρντ;


Επίτρεψε μου, κατά συνέπεια, να διαφωνήσω προεξαγγελτικά με όσα ακούμε/διαβάζουμε τόσο ανεύθυνα [συνήθως, φοβάμαι] γύρω μας αναφορικά με τις πολυεπίπεδες κινητοποιήσεις.
[Δεν είναι ένα το επίπεδο- είναι ποικίλες οι διεκδικήσεις και ρευστές οι ισορροπίες.]
Εχω την βαθιά αίσθηση ότι συχνά περιγράφεται γύρω μας μια ιστορία που μοιάζει με ψευδο-δίλημμα στον τρόπο που παρουσιάζεται. Δηλ ένα δίπολο που περιέχει 'καλούς' και 'κακούς'.
Δεν πρόκειται εδώ για μια σύγκρουση ανάμεσα στους θιασώτες των μεταρρυθμίσεων [λίγους συνειδητούς και ακόμη περισσότερους αδαείς περί το φαινόμενο] και στους άγκιστρωμένους στη συντεχνιακή συντήρηση των 'κεκτημένων' ["των δεινοσαύρων επαναστατών"].
Μολονοτι, βεβαίως υπάρχουν μέλη ΔΕΠ σε ελληνικά ΑΕΙ που έχουν λόγους να φοβούνται κάθε αλλαγή που θα έπληττε τη νομή τους, θα απειλούσε το σύστημα συμμαχιών τους και θα τους έβγαζε από τη -μακάρια- βολή τους..
Υπάρχουν, χωρίς αμφιβολία, καραγκιόζηδες στο χώρο αυτό που διακρίνονται για την πολιτική τους δεινότητα αλλά όχι για την επιστημονική τους επάρκεια-για να μην αναφερθώ στην εκπαιδευτική τους ευσυνειδησία..
Να τα λέμε όλα-να μην τα ισοπεδώνουμε όμως..

Και ασφαλώς είναι φαιδρότητες όλα αυτά που ακούγονται για υποκινούμενες κινητοποιήσεις.
Για όσους έχουν περάσει και μάλιστα ενεργά από τα φοιτητικά αμφιθέατρα, είναι γνωστή η εμβέλεια των αριστερίστικών σχημάτων που ηγούνται ανάλογων περιπτώσεων.
ΟΧΙ, αγαπητοί.
Εγώ θα επιλέξω μια διαφορετική ανάγνωση της συγκυρίας.
Ένα βασικό θεωρητικό σχήμα της πολιτικής επιστήμης που ερμηνεύει το φαινόμενο των Επαναστάσεων, θα μπορούσε να είναι χρήσιμο στην κουβέντα μας.
Σύμφωνα μ' αυτό, δεν 'επαναστατούν' ούτε οι πλήρως εξαθλιωμένοι οικονομικά,ούτε και οι συντετριμμένοι κοινωνικά. Ούτε μόνο αυτοί που επιχειρούν να "διατηρήσουν προνόμια"..
Δεν μπορεί τέτοιες στοχευμένες από γνήσια ιδιοτέλεια ενέργειες να συγκεντρώσουν ΤΕΤΟΙΑ μαζικότητα..
Είναι ΛΙΓΟ πιο σύνθετο το πράγμα.
Η ρήξη με την συντεταγμένη πολιτική εξουσία δεν οφείλεται κατ' ανάγκη στο ότι προκύπτει η ΄κατάλληλη' συγκυρία.
Αυτό πάντα κρίνεται εκ του αποτελέσματος.
Η σύγκρουση με το κράτος και τους θεσμούς του, αναφύεται ως αποτελεσμα της _απονομιμοποίησης_ της υφιστάμενης εξουσίας.
Της άρσης δηλ ενος κοινωνικού συμβολαίου που αποδεικνύεται εν τοις πράγμασι ανίκανο να καλύψει και τις δύο πλευρές.
Από την πλευρά αυτών [φοιτητών και μελών ΔΕΠ-που παίζουν το τελευταίο τους χαρτί σε μια κοινωνική συγκρουση που οι παντες παραβλέπουν..], το θέμα ΔΕΝ είναι ασφαλώς η περιώνυμη αξιολόγηση.
Ούτε το περιεχόμενο αυτής της 'αξιολόγησης'-μήπως btw πρόκειται για μια διαδικασία με εμφανώς ειλημμένα αποτελέσματα..;;-δεν το πιστεύω!
[Μήπως η δεδομένη υποχρηματοδότηση επισφραγίζει με τη βούλα την καταδίκη τμημάτων που δεν θα συμμορφώνονται με τη λογική της Αγοράς; Ποιάς Αγοράς είναι χρήσιμα, τμήματα Φιλοσοφίας, Θεολογίας και λοιπών θεωρητικών σπουδών; Μπορεί λοιπόν το σύνολο της γνώσης του επιστητού να είναι Αγοραίο; Θέλουμε μια γνώση που να μην είναι απαραίτητα κομμάτι ενός εμπορεύματος..;]
Ρητορικά ερωτήματα για οσους έχουν καλόπιστα στοιχειώδη επαφή...
Το ζήτημα κρύβεται ΠΙΣΩ από τις γραμμές.
Στις ρωγμές δίκαιων ή παράλογων αιτημάτων.
Στο περιθώριο προσδοκιών και φοβιών χωρίς αποδέκτες.
Και γιαυτό μ' ενδιαφέρει να μιλήσω.
Αν εξακολουθεί κάτι να σας λείπει απο το συλλογισμό μου, να το ονοματισω καθαρά: αναφέρομαι στο φάσμα της ανεργίας που προβάλλει στο παρασκήνιο.
Για το Δυτικό κόσμο και το ισχυρό δίκτυ κοινωνικής πρόνοιας που υφάνθηκε ποικιλοτρόπως τον προηγούμενο αιώνα, το δικαίωμα στην εργασία, δηλ στην επιβίωση ήταν αναπαλλοτρίωτο.
Έτσι πορεύτηκε ιστορικά ο καπιταλισμός-και έτσι -επιτυχημένα- μεταλλάχτηκε.
Η δε ανώτατη μόρφωση στην ελληνική κοινωνία υπήρξε το σημαντικότερο όχημα κοινωνικής κλπ αναβάθμισης από τα τέλη του 19ου αιώνα και εξής-έτσι η χώρα αυτή απεφυγε τη δημιουργία μιας δομημένης ταξικής κοινωνίας και μιας σύστοιχης αριστοκρατίας-για να μην ξεχνιόμαστε..
Αλλά άστο αυτό-να πιάσουμε τα minima: Είναι ακριβως η αδυναμία του κράτους σήμερα να εξασφαλίσει τη δυνατότητα εργασίας-αξιοπρεπούς επιβίωσης στους πολίτες του που θέτει σε αμφισβήτηση την ισχύ και την ίδια τη νομιμότητα του..
Υπό μια έννοια μπορεί να διαβαστεί ως μια κρίση πολιτικής εκπροσωπησης απέναντι σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες.
Η γενικευμένη αντίδραση του φοιτητικού δυναμικού που σε μεγάλο ποσοστό στηρίζει εκλογικά τα δύο μεγάλα κόμματα-να μην ξεχνιόμαστε, ερμηνεύεται μέσα απ' αυτό το πρίσμα.
Την πεποίθηση των παιδιών πως είναι καταδικασμένα κοινωνικά.
Την αίσθηση ότι μην έχοντας μπάρμπα στην Κορώνη, είναι τελειωμένα εκεί έξω.. (:
Την ατεκμηρίωτη (;) εκτίμηση ότι το σύνολο των σχεδιαζόμενων αλλαγών κάθε άλλο παρα απαντούν στα υπαρκτά προβλήματα τους.
[που να αρχίσεις και που να τελειώσεις..;]
Θέλετε κι αλλες αλήθειες;
Όποιος σπέρνει ανέμους-θερίζει θύελλες.
Γενιές ολόκληρες φοιτητών εκπαιδευτήκαμε στο πιο χυδαίο σύστημα πελατειακών σχέσεων-ειδικά όταν το έλλειμμα πολιτικής αντιπαράθεσης καλύφθηκε με εκδρομές στη Μύκονο και σφηνάκια στο (*&^ club..
Αν θέλετε να το συγκεκριμενοποιήσω, προνομιακά-τα τελευταία 15 χρόνια, στην εποχή της συναίνεσης.
Όταν κάθε συζήτηση για εσωτερική αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών, θεωρούνταν 'eντατικοποίηση'..
Όταν οι φωτισμένοι δάσκαλοι σε επιμέρους Τμήματα-και γνώρισα καποιους.., λιθοβολούνταν από το μπλοκ των πιο αντιδραστικών συναδέλφων τους με αιχμή του δόρατος τους ίδιους τους αριστερούς φοιτητές τους..
'Οταν το ΥΠΕΠΘ κώφευε ή αδρανούσε στα αιτήματα της συγκυρίας.
Όταν οι 'νέες τεχνολογίες', η΄κοινωνία της πληροφορίας' και η ηλεκτρονική δικτύωση αποτελούσαν κενά γράμματα ..
Εργασιακή ανασφάλεια λοιπόν σε ένα 'απειλητικό' περιβάλλον κοινωνικής ρευστότητας.
Με ένα πτυχίο χωρίς αντίκρυσμα για πολλούς-παρα πολλούς...
Κάτι που ελάχιστοι ήσαν σε θέση να κατανοήσουν με ακρίβεια όντας 'μέσα'..Όταν βγήκαν έξω-ήταν αργά. Τον έπιναν πια στεγνά-με το ρολόγι να μη γυρίζει πίσω..
[οι γονείς μου άσκησαν αδιαλείπτως ένα επάγγελμα επί 35 και πλέον συναπτά έτη. Στα 18 μου διάβαζα σε ένα ξένο έντυπο πως κατά μέσο όρο η γενιά μου θα άλλαζε ~7 επαγγέλματα μέχρι το τέλος της παραγωγικής της ηλικίας-(ΠΟΙΑ άραγε είναι αυτή..;) Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό για τη στήριξη και τη θωράκιση που μου παρείχαν τα κρίσιμα νεανικά μου χρόνια. Πριν κλείσω τα 36 μου, μετράω πως έχω ποικιλοτρόπως βιοποριστεί από περισσότερα απ' όσα ανέφερε εκείνη η στατιστική..]

Σας φαίνονται κάπως θεωρητικά και αφηρημένα όλα αυτά-διόλου δεν είναι..
Ισχυρίζομαι, απλώς, πως μια θεμιτή προσέγγιση αυτού που συμβαίνει γύρω μας δεν μπορεί/δεν πρέπει να αναλωθεί σε ανεξοδες καταγγελίες και λοιδωρίες..[μια χούφτα αληταράδες, οι γνωστοί αριστεριστές, οι δυνάμεις αντίστασης στην κοινωνική πρόοδο, οι ομάδες πίεσης φοιτητών και διδασκόντων, οι φαντασιοκόποι δεινόσαυροι, κλπ, κλπ].
Όχι πως όλα αυτά, συχνά, _συχνότατα_ δεν έχουν μια μεγάλη δόση αλήθειας. Απλώς, δεν προσδιορίζουν με κοινωνιολογικούς όρους και παραμέτρους το πρόβλημα-το επιχρωματίζουν ηθικά και το περιορίζουν εστιακά.. ["όταν στον ηλίθιο δείχνανε το φεγγαρι, αυτός κοίταγε το δάκτυλο.."-συγχωρήστε με ..].
Δηλαδή το συσκοτίζουν, επιχειρώντας με μια διευρυμένη κοινωνική συναίνεση να το συντρίψουν ["ο έλληνας φορολογούμενος", "το δημόσιο χρήμα", "η ανάγκη στήριξης άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων" και όχι των κωλόπαιδων, κλπ, κλπ..].
Και γιαυτό όλες αυτές οι αναλύσεις αστοχούν.
Η εν πάση περιπτώσει δεν μιλάνε "για την ταμπακέρα".
Πλήττουν -κάποτε ορθά- το σύμπτωμα, αλλά όχι το πρόβλημα (-:
Νοσεί το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο; Ασφαλώς!
Φέρουν, όπως φαίνεται και παραπάνω, μερίδιο ευθύνης τα μέλη του; Σαφέστατα!
Θα θεραπεύσει καμία από τις σωρευμένες παθογένειες και τις στρεβλώσεις το προτεινόμενο σχέδιο μεταρρύθμισης; Προφανώς όχι.
Απαιτούνται καινοτόμες πρόνοιες και ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες; Αναντίρρητα-ερήμην όμως των άμεσα ενδιαφερομένων και μάλιστα σε καθεστώς παγιωμένης αντιπαλότητας.. η τύχη ανερμάτιστων πάτσγουορκ που αυτο-αποκαλούνται πλαίσια νόμου, είναι προδιαγεγραμμένη..
Αυτά για την κορυφή του παγόβουνου.
Περαιτέρω, όμως, το πρόβλημα αφορά στο μέλλον-ή για την ακρίβεια στην ανυπαρξία του..
Όσο η ελληνική κοινωνία θα παραμένει ουραγός στις διεθνοποιημένες εξελίξεις που αφορούν τα ποικίλα αιτήματα του εκσυγχρονισμού, όσο νοοτροπικά θα πάσχει απο τις συγγνωστές παθογένειες και το φαύλο κύκλο των αντιφάσεων, όσο οι προοπτικές για το που (*&^%$%^&*(&^%$ πάει αυτή η χώρα-τι ενδεχόμενα ανάπτυξης διαθέτει-άρα τι ευκαιρίες για τα πιο δυναμικά στρώματα της νεολαίας υφίστανται.., θα παραμένουν ζοφερές, τόσο θα συνεχίσουμε με αυξανόμενη συχνότητα να βαλλόμαστε πανταχόθεν από μύδρους με εκρηκτικό κοινωνικά περιεχόμενο.
Από καινοφανείς διχασμούς.
Από σχίσματα με άλλες ρίζες απ' αυτές που [ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΝΑ] διακρίνουμε..
Όπως σημείωνε και ένα βιβλίο που διάβαζα στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, οι συρράξεις στην αυγή του 21ου αιώνα στο δυτικό κόσμο, θα μείνουν γνωστές ως the coming welfare state wars..
Και θα αφορούν, ως γνήσιοι εμφύλιοι πόλεμοι, κοινωνικά στρώματα και -θυμηθείτε το ασφαλιστικό- ενδιάμεσες γενιές στο εσωτερικό της ίδιας διαιρεμένης [ευρωπαϊκής] κοινωνίας...

19 Comments:

Anonymous μαργαρίτα said...

Ωχ....όλο αυτό δευτεριάτικα?κατι σε πιο allegro?
υποσχομαι να συγκεντρωθω να διαβάσω αργοτερα ;P
Kαλημερα!

7/03/2006 11:27:00 AM

 
Blogger Ergotelina said...

Και το Κορυφαίο ηταν αυτ@...τί λες;..να
λάβει προφυλαξεις και ο Βερέμης;;..

7/03/2006 11:34:00 AM

 
Blogger Alexandros said...

Πολύ ωραίο post.Μ' αρέσει που αποδίδεις τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.

7/03/2006 01:23:00 PM

 
Blogger Γιουτζίν said...

Αγαπητέ, σου γράφω από την ημι-περιφέρεια.
Το κείμενό σου τρομάζει λόγω μήκους τον κόσμο. Ίσως αν έβαζες λίγο σεχ; μα τι λέω, το άθλημα στο πανεπιστήμιο είναι λασπωμένη γαρνιτούρα αυτάρεσκων πρακτικών.

Ωραία τα λες και επαρκώς αποστασιοποιημένα και επιστημονικά –με τα αναλυτικά σου εργαλεία, τις παραπομπές και τα όλα σου.

Εγώ αδυνατώ.
Μέμφομαι τον εαυτό μου όταν η κυρίαρχη σκέψη μου είναι να την κάνω για άλλα μέρη, ή όταν προβαίνω σε γενικεύσεις, αλλά τι να κάνω, πρέπει να υπακούσω στις αυθόρμητες αντιδράσεις μου απέναντι στην νομοσχεδιακή υποκρισία, τις μικροπολιτικές πρακτικές, την ανεπάρκεια των μερών, την περιορισμένη φαντασία, την καλλιέργεια του φόβου, το δόγμα δε γουεστ ιζ δε μπεστ.
Με πιάνεις;

7/03/2006 01:41:00 PM

 
Blogger Alkisti said...

Αν και βαρυ το θέμα για Ιούλιο μήνα, και επειδη πινοντας φραπε δεν μπορω να στοχαστω :), το μόνο που θα ειχα να πω επι του θεματος ειναι οτι ευτυχως εφυγα οσο πιο γρηγορα μπορουσα απο τη Φιλοσοφικη (δλδ στα τεσσερα χρονια)και ειμαι κι εγω απο αυτους που τελικα το πτυχιο τους δεν το εκαναν τιποτα, ουτε καν κορνιζα...
Ειναι πολλα τα θέματα που αγγιζεις, οποτε ας μην επεκταθω δεδομένου οτι εχω τη χειριστη γνώμη για τα πανεπιστημια και κυριως για τη Φιλοσοφικη.

7/03/2006 05:17:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
margarita
Χαίρομαι που σας βλέπω-δηλ σας διαβάζω.. ;-)

Λυπάμαι που σε απογοήτευσα-όχι, δεν μου βρέθηκε κάτι πιο allegro αποψε..
Όταν [και αν] το διαβάσεις, περιμένω σχόλια!

@
εργοτελίνα
Ο Θάνος δεν έχει ανάγκη από προφυλάξεις-είναι παλιά καραβάνα στο κουρμπέτι..
Όχι 'νεωπας' σαν το Βάσαλο..

@
alexandros
Σε ευχαριστώ ειλικρινά.
Χαίρομαι που βρίσκει κάποιον σύμφωνο.. λολ
(υπογραφή)
Βρούτος

@
γιουτζίνη
Αχ Γιουτζίνη, Γιουτζίνη!
Τι μου λες; Ώστε "τρομάζω τον κόσμο" ;; "Λίγο σεχ"; Δεν είναι κακή ιδέα καλή μου-αλλά στο πανεπιστημιακό setting είναι λίγο ντεκαβλέ..
Αλλά το οδοιπορικό μου σε Βενεζουέλα-Καραϊβική ούτε στη μέση δεν έφτασε.. ;-)).
Έχουμε καιρό!

Βλέπεις εγώ είμαι στριμμένο άντερο-όταν οι άλλοι 'στοχάζονταν' εγώ έγραφα για 'τα μαγικά νησιά που θέλω να βρεθούμε'..
Τώρα που την κάνανε όλοι για τις παραλίες, μου βγήκε το 'στοχαστικό' μου!
Anyway, νομίζω ότι σε πιάνω και σου αφιερώνω το "Go Weest" από τους παλιούς λατρεμένους Pet Shop Boys ..!!

@
alkisti
Δεν σας το έχω πει..;;
Ο φραπές βλάπτει το στομάχι-πλέον..
[αν έχετε υπερβεί τα 25 δηλ..]
Μόνο κανα φρεντάκι ;-)
Ως προς τα υπόλοιπα που εθιξα εδώ, να 'επεκταθείς' όμως, να επεκταθείς..!
Και για τη love-and-hate για μένα Scuola Filosofica, αλλά και για ότι άλλο.

7/04/2006 02:48:00 AM

 
Blogger Alkisti said...

Εχετε δικιο για το φραπε φιλτατε, αλλα τι να κανουμε που οι οικιακες συσκευες μας δεν υποστηριζουν capuccino freddo :. Μη με αποθαρρυνετε με το φραπε.Μια συνηθεια εχω κι εγω...τις αλλες καταχρησεις τις εχω κοψει...:p
Ειπα πριν φτασω τα 30 να τις κοψω :)
Οσο για τη Φιλοσοφικη, η αποψη μου για το επιπεδο της σχολης μου τουλαχιστον(αγγλικό τμημα), αποκρυσταλλωθηκε τον 1ο μηνα οπου η φραση ολων των καθηγητων την 1η φορα που μπαιναμε στο μαθημα τους ηταν "Οσοι δεν εχετε proficiency να πατε να παρετε"...Ακολουθησα τη συμβουλη τους, αλλα καλυτερη φοιτητρια δεν εγινα. Το μονο αξιολογο που αποκομισα ειναι to Norton anthology of english and american literature στη βιβλιοθηκη μου.

7/04/2006 08:43:00 AM

 
Blogger Ergotelina said...

Δηλαδη ο Βερεμης κυκλοφορει
με σωματοφύλακες;;;...

Ειδα τον Βασαλο στην TV...

"γλυκουλης ειναι"..

7/04/2006 12:38:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

Όχι βρε 'Εργατώ'!
Μην ψαρώνεις απ' τις παπαριές που διαβάζεις από δω κι από κεί.
Ο Θάνος απλώς έκανε ένα λάθος-λησμόνησε πως "όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα.."
Και στηρίζει 'καταστάσεις' που σε άλλες περιπτώσεις δεν θα υπερασπιζόταν..
Εννοώ, επιλογές της Γιανέτας, και τα σχετικά.. (:
Αλλά έχει μια δική του agenda. Κατά την άποψη μου, με δεδομένη την πόλωση και το συσχετισμό των δυνάμεων, δεν θα του 'βγει'..

7/04/2006 12:44:00 PM

 
Blogger alienlover said...

Ωραίο ποστ, δίκαιο και επαρκώς αποστασιοποιημένο, όπως είπε και η Γιουτζίν. Πάντως είναι κρίμα το επίπεδο των πανεπιστημίων μας να είναι τόσο χαμηλό.. :( Δεν είναι μόνο τα ΑΕΙ σχολές..

7/04/2006 08:24:00 PM

 
Blogger museologist said...

Χάρηκα το post σας.
Συμφωνώ με τη θέση σας ότι πίσω από τις διαδηλώσεις και αντιδράσεις των φοιτητών υπάρχει η αγωνία τους για το επαγγελματικό τους μέλλον.

Και γι'αυτό θεωρώ ένας λόγος παραπάνω τα πανεπιστήμια να συνδεθούν με την αγορά εργασίας. Θα πει κανείς και τι θα γίνει με όσους θέλουν να σπουδάσουν έτσι για το κέφι τους και όχι για να βρούνε δουλειά; Μα, πόσοι είναι αυτοί; Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων φοιτητών πηγαίνει στο πανεπιστήμιο για να πάρει τις γνώσεις και το χαρτί που θα τους δώσουν τα απαραίτητα προσόντα για μια θέση εργασίας. Οπότε δεν έχει νόημα στις μέρες μας να λέμε άλλο πανεπιστήμιο και άλλο αγορά εργασίας.

Ρωτάτε όμως:

"Μήπως η δεδομένη υποχρηματοδότηση επισφραγίζει με τη βούλα την καταδίκη τμημάτων που δεν θα συμμορφώνονται με τη λογική της Αγοράς; Ποιάς Αγοράς είναι χρήσιμα, τμήματα Φιλοσοφίας, Θεολογίας και λοιπών θεωρητικών σπουδών;"

Και ποιος είπε ότι η Αγορά είναι ή θα πρέπει να είναι μόνο η Χημεία, η Οικονομία, η Μηχανική και οι Υπολογιστές; Η ερώτησή σας υποννοεί ότι η λογική της Αγοράς πρέπει να είναι αυτή που είναι και δεν αλλάζει. Η άποψή μου είναι ότι έχουμε πολύ περιορισμένη εικόνα για το τι είναι ή θα μπορούσε να είναι Αγορά, τόσο ώστε να θεωρούμε ότι οι θεωρητικές επιστήμες δεν έχουν σχέση μαζί της. Δεν χρειάζεται να κλείσουμε τα θεωρητικά τμήματα, αλλά να σκεφτούμε τη σχέση τους με την Αγορά.

π.χ. τα μουσεία στην Αγγλία είναι μέρος της Αγοράς της εκπαίδευσης, του leisure των οικογενειών κλπ. Γι'αυτό και η μουσειολογία διδάσκεται και μουσειολόγοι δουλεύουν στα μουσεία. Στην Ελλάδα τα μουσεία είναι κάτι σαν αποθήκες με φύλακες που δεν συνδέονται με την Αγορά του Leisure ή της εκπαίδευσης, που φυσικά δεν υφίστανται. Οπότε λογικά θα πει κανείς, τι να τους κάνουμε τους μουσειολόγους;

Και οι θεωρητικές επιστήμες μπορούν εν δυνάμει να "κερδίσουν μέρος από το ψωμί τους", δεν χρειάζονται την ελεημοσύνη των υπολοίπων ώστε χαριστικά να διδάσκονται στα πανεπιστήμια. Αλλά φυσικά όταν αποφασίσουμε να τις δούμε σε σχέση με την Αγορά. Βέβαια, πάντα θα υπολείπονται των άλλων επιστημών ως προς την αγοραστική τους εκταμίευση, αλλά σε σοβαρά κράτη, αυτό το υπόλοιπο είναι το πνευματικό κεφάλαιο που εξαργυρώνεται μακροπρόθεσμα.

Η "λογική της Αγοράς" δεν είναι κάτι στάσιμο για να χρειάζεται όλα τα υπόλοιπα να υποκύπτουν σ'αυτή. Εμείς τη διαμορφώνουμε. Το πώς, είναι ένα άλλο θέμα.

7/04/2006 09:12:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
alien-μωρό
Ευχαριστώ.
Είναι κρίμα-αλλά έτσι είναι ..

@
museologist
Καλέ μου φίλε,
[επιτρέψτε μου την προσφώνηση!]
Προσυπογράφω τις απόψεις σας ως προς τη σχέση Αγοράς και θεωρητικών επιστημών.
Ευχάριστη έκπληξη.
Βλέπετε, έχω συνηθίσει να είμαι εγώ αυτός που επιχειρηματολογώ με παρόμοιες απόψεις προς τρίτους..
;-)
Έχοντας διδάξει -παλαιότερα- σε (ελληνικό) ΑΕΙ που η επωνυμία του περιλάμβανε μεταξύ άλλων την "πολιτισμική διαχείριση" [cultural management], ο πυρήνας του σχολίου σας συνιστούσε θεμελιώδη κρηπίδα των θέσεων που [μαζί με συναδέλφους] μαχητικά 'προπαγάνδιζα'...
Συνεπώς, σας συμμερίζομαι ΟΣΟ δεν φαντάζεστε.. lol

Ως προς την ένσταση που προφανώς μου καταλογίζετε, πιθανολογώ πως σφάλετε στο βαθμό που δεν αντιληφθήκατε τον υπαινιγμό μου.
;-)

Δεν αμφισβητούσα διόλου τη δυνατότητα που εκφράζετε για τη σύνδεση του πολιτιστικού προϊόντος με την Αγορά, την οποία, άλλωστε, _πλήρως_ υιοθετώ, όσο τα δεδομένα της στενόμυαλης και κοντόθωρης λογικής-κυρίαρχης για όσους γνωρίζουν την ελληνική Αγορά αναφορικά με την αξία και τη χρηστικότητα της θεωρητικής γνώσης και των συναφών σπουδών.
Σ' αυτή τη χώρα, η αυταξία των θεωρητικών και κοινωνικών σπουδών χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει-και μόνο το 'αρχαίο κλέος'.

Και για τους αγράμματους μεταπράτες της επαρχιακής μπανανίας μας, when money talks, bullshit walks..
Όταν τελειώνουν οι παράτες και πράττουν το καθήκον τους ως Ελληνες και πατριώτες-λήγει αυτόματα και το ενδιαφέρον τους προς 'τέτοια' πράγματα.

Σε απλά ελληνικά, αδυνατούν και να οραματιστούν ακόμη αυτά που εν σπέρματι παρουσιάζετε ως δεδομένα για δυτικοευρωπαϊκές κοινωνίες.
Το διαπίστωσα, από πρώτο χέρι, πιστέψτε με, όταν επιχείρησα να ανοίξω μια καινοτομική-νομίζω εταιρεία στην Ελλάδα παροχής υπηρεσιών με στοχεύσεις σύνδεσης πολιτιστικού προϊόντος και τουριστικής εκμετάλλευσης.
The stake of my life!
Και είδα τις αντιδράσεις των ανθρώπων της Αγοράς στους οποίους προσέτρεξα για venture capital..
(:

Παρατηρείς:
"Η "λογική της Αγοράς" δεν είναι κάτι στάσιμο για να χρειάζεται όλα τα υπόλοιπα να υποκύπτουν σ'αυτή. Εμείς τη διαμορφώνουμε. Το πώς, είναι ένα άλλο θέμα."
Μαζί σου. Στο 'πως' πάσα συνεισφορά ασμένως δεκτή..
:-)

7/05/2006 02:43:00 AM

 
Blogger Γιουτζίν said...

Σουιγκ, μόλις έκανα μια περατζάδα εδώ τριγύρω -θέλω να σε συγχαρώ για τις παρατηρήσεις σου σε αντίστοιχη συζήτηση.
Γουέλ νταν, σα-φέ-στα-τος :-)

7/05/2006 12:25:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
Γιουτζίνη
Τι μεγάλη χαρά που μου δίνεις-είχα αρχίσει να πιστεύω πως δεν έχουν ιδιαίτερη δημοφιλία οι απόψεις μου .. lol, lol.

Διάβασες όλο το διάλογο στο μπλογκ του Ν. Δήμου;
Αν θέλεις, στείλε κανα μαίηλ. Και γενικότερα.
Υπάρχει από 'παλιά' μια εκκρεμότης.. ;-))

Α, ξέχασα. Το επόμενο ποστ μου θα ζωγραφίσει ένα χαμόγελο στα χείλια σου.
Στοίχημα!

7/05/2006 01:07:00 PM

 
Blogger museologist said...

@suigenerisav

Πολύ χάρηκα για το σχόλιό σας, με το οποίο συμφωνώ απόλυτα. Όντως δεν αντελήφθηκα τον υπαινιγμό σας για τη σχέση Αγοράς-θεωρητικών επιστημών. Βλέπετε, είναι τόσοι σπάνιο να ακούς κάποιον να μιλά "outside the [greek] box", που εύκολα παρερμηνεύεις και κάποιον που το κάνει.

---"Το διαπίστωσα, από πρώτο χέρι, πιστέψτε με, όταν επιχείρησα να ανοίξω μια καινοτομική-νομίζω εταιρεία στην Ελλάδα παροχής υπηρεσιών με στοχεύσεις σύνδεσης πολιτιστικού προϊόντος και τουριστικής εκμετάλλευσης"---

Χαρά στο κουράγιο σας. Θεωρώ ότι είναι όταν (ή επειδή) δεν υπάρχει ανάλογη κεντρική πολιτική (για την Ελλάδα μιλάμε πάντα) σύνδεσης πολιτισμού-τουρισμού είναι πολύ δύσκολο για μια ιδιωτική εταιρεία να βρει απήχηση (γιατί δεν θα υπάρχει το πλαίσιο και η ανάλογη "κουλτούρα"). Εκτός ίσως αν απευθύνεται σε ξένο κοινό, αλλά και πάλι θα της "βγει το λάδι" με τη στενομυαλιά και την έλλειψη διάθεσης συνεργασίας κρατικών υπηρεσιών. Μόνο τώρα έχω αρχίσει να ακούω πολιτικούς να βάζουν τις δύο λέξεις μαζί (πολιτισμός-τουρισμός), οπότε ίσως μετά από καμιά 10ετία κάτι να γίνει...¨

Εδώ, το πιο απλό, ένα καφενείο σε κρατικό μουσείο ή ένα αξιοπρεπές πωλητήριο θεωρείται ακόμα "εμπορευματοποίηση" του πολιτισμού. ΈΛΕΟΣ!!!

Ή δείτε το website του Υπουργείου Πολιτισμού, ο "Οδυσσέας". Είναι το ίδιο εδώ και 10 χρόνια, μόνο το χειμερινό-θερινό ωράριο επισκέψεων μουσείων και χώρων αλλάζει. Είναι το χειρότερο website υπουργείου πολιτισμού από όλες τις απόψεις (προσβασιμότητα, περιεχόμενο, πλοήγηση, στόχευση χρηστών, interactivity, χρήση multimedia εφαρμογών, user participation, ανανέωση κλπ).

Αλλά ας μην βγω άλλο εκτός θέματος...(δείτε και αυτό αν θέλετε)

7/05/2006 02:31:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » »

2/03/2007 04:43:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Very nice site! http://www.buy-yasmin.info/Plotters_equipment.html Hardcore oral sex video

2/22/2007 02:55:00 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read buy ionamin jet crash probe buy ionamin ionamin penis enlargement pill Search engine marketing services focused on text based Canada marijuana medication Answering machine smartphone

3/05/2007 05:55:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

What a great site » » »

4/26/2007 01:35:00 AM

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home