Ιστορίες με στρας, σκέψεις, ρεύσεις, παύσεις, τράς, αλλά χωρίς 'rush'...

Tuesday, May 23, 2006

Μια νύχτα στο Μέγαρο..











Χθες βράδυ.
Λίγο μετά το γλυκό σούρουπο.
Η παρουσίαση είχε μόλις τελειώσει. Το αμφιθέατρο στο τιλτ.
Πάνω από μια ντουζίνα πολιτικοί στην πρώτη σειρά. Κόσμος διάφορος στους από πίσω στοίχους.
'Επώνυμοι' κι ανώνυμοι ρίχτηκαν με τη -γνωστή αγωνιστική- ορμή στους πλούσιους μπουφέδες του Μεγάρου, ευθύς σαν ανέβηκαν στη λαμπερή μαρμαροντυμένη σάλα.
Με ένα -παραδόξως αξιοσημείωτο- cabernet στο χέρι βάδισα ψιλόραθυμα στο κέντρο της φωτεινής αίθουσας.
Ετερόκλητα πηγαδάκια.
Δεκάδες άνθρωποι συμμετείχαν στη συγγραφή του πολύτομου έργου. Μια πρόχειρη ματιά ήταν αρκετή για να βεβαιωθώ πως ελάχιστοι απ' αυτούς βρίσκονταν δίπλα μου.
Ξανακοίταξα-προσεκτικότερα.
Ημί-γνωστοι κοσμικοί, πληθώρα καλοντυμένων κυριών, η εμβληματική εμφάνιση των οποίων κατόπτριζε ένα σημαντικό μέρος της -εφετινής- καλοκαιρινής collection, γλυκειές bimbo-αντίγραφα ή κακέκτυπα της συμπαθούς Θεσσαλονικιάς εκπροσώπου στο κοινοβούλιο, κάτι -λίγα πάντως- ξέκωλα.. Μαζί με διάφορους ταλαίπωρους ακαδημαϊκούς, που τους διέκρινες σαν τη μύγα μες στο γάλα ;-)
Στριφογύρισα στα πηγαδάκια.
Αντάλλαξα -ακαδημαϊκές, ασφαλώς- φιλοφρονήσεις. Με ζωγραφισμένο χαμόγελο, υποσχέσεις "για ένα καφέ", αείποτε ματαιωνόμενο..
Έδωσα μάλλον αόριστες απαντήσεις για το 'που' είμαι τώρα.
Με απορία μίλησα στον γνωστό μου από τη (πάλαι ποτέ) νύχτα και τα γυμναστήρια-πρώην της ευρωβιζιονικά όμορφης Ζέτας Μ. Μου γνώρισε με εγκαρδιότητα την εντυπωσιακή νυν-το 'νέο αίμα' στα πρωινάδικα της επόμενης σαιζόν ... (;), σκέφτηκα..
Εισέπραξα και μια ζεστή πρόκληση για το μαγαζί "παρά θιν αλός" που ανοίγει την Πέμπτη-κοίτα να δεις, ΤΙ μπορεί να σου τύχει μετά από δεκαπέντε χρόνια στην πιάτσα των βιβλιοπαρουσιάσεων...


Δοκίμασα να τραβηχτώ από το κέντρο του τζέρτζελου.
Και τότε την είδα.
Με τον σύζυγο της -πια- και την καλύτερη της φίλη.
Εγώ, μόνος.
Η σιλουέτα της δεν φαινόταν να έχει αλλάξει και πολύ-ίσως λίγο στο πρόσωπο.. [Ασχημαίνει άραγε τον ανθρωπο ο γάμος..;]
Είχα μια ιδέα πως μπορεί να ήταν εκεί-σχετιζόταν με το εκδοτικό εγχείρημα καταπως είχε (τυχαία) φθάσει στ' αυτιά μου, είμαι σίγουρος πως θα 'χε κάπου δει το όνομα μου στους συντελεστές..
[Πόσο μικρή μπορεί ΠΙΑ να είναι μια πόλη ..;]

Ο τρόπος που με κοίταξε έδειχνε πως με παρακολουθούσε.
Ίσως στιγμιαία-ίσως και ώρα αρκετή, εκεί που ήταν πλασαρισμένη.
[Εκείνη την ώρα δεν αισθάνθηκα την ένταση-είχα φύγει-και έπινα τα βραδυνά μου πριν επιτρέψω στο σώμα μου να ξεσπάσει.. τότε που ένιωσα τον αυχένα μου να μουδιάζει..]
Χωρίς να το σκεφτώ δεύτερη φορά, βάδισα προς το μέρος της/τους.
Μάλλον δεν ήταν καλή ιδέα..
Έβηξα για να καθαρίσω το λαιμό μου και έτεινα το χέρι μου-προέκταση της ΄καλησπέρας'. Δεν είμαι ακριβώς σίγουρος για το αν μου απάντησε.
Δεν θυμάμαι.
Πάντως δεν με κοίταξε.
Ίσως ούτε κι εγώ-όχι στα μάτια πάντως..

Τέσσερα χρόνια και κάτι μήνες μετά την τελευταία φορά που ειδωθήκαμε.
Τόσα τα 'βγαλα.
Έστριψε απότομα κι έφυγε. Πρόλαβα πάντως να διακρίνω τα χαρακτηριστικά του προσώπου της να σφίγγονται.
Ειλικρινά, αιφνιδιάστηκα. Τέσσερα χρόνια, άλλωστε..
Δεν είμαι σίγουρος για το πως κοίταξα τον άλλο, αλλά αν κρίνω απ' αυτό που είδα στα μάτια του, πρέπει να τσίτωσα -άθελα μου- το βλέμμα..
Αποχώρησα διακριτικά για τη συνέχεια. Ξύνοντας τη σεπτή μου κάρα.

Και έμεινα να αναρωτιέμαι-όχι για κάτι που ξανάνιωσα, αλλά γιαυτό που αφελές αγοράκι, θαρρείς, ποτέ μου δεν κατάλαβα..

24 Comments:

Anonymous Anonymous said...

akward run in..'s,
weird riddles and
all there seems to be is a simple twist of...fate. (Πολύ Βοb Dylan,ε ?)
Ίσως θα χρησίμευε το:
Τhings we said today των ΒEATLES(even if it was through uncomfortable stares)
(old but reliable!)

5/23/2006 09:55:00 PM

 
Blogger xryc agripnia said...

Ομορφα ειναι εδω...πρωτη φορα ερχομαι.

5/23/2006 10:10:00 PM

 
Blogger Αθήναιος said...

Σόρρυ για το ξενέρωμα αλλά θα μας πεις για ποιο βιβλίο έγινε το σουαρέ;

Τελικά ο ίδιος κόσμος πάει στα πρωινάδικα, ο ιδιος κ στις παρουσιάσεις βιβλίων. Δεν ξέρω για ποιον λέει κάτι αυτό. Για τα πρωινάδικα ή για τις παρουσιάσεις;

Πάντως στον 5ωρο Ντον Κάρλο δεν είχαμε τέτοια φαινόμενα κ το ποτο στα διαλείμματα ήτο οίνος καμπανίτης...

5/24/2006 12:11:00 AM

 
Blogger suigenerisav said...

@
amy
yeah, Bob is just fine..

@
archive
κερνάμε και υποβρύχιο, έχετε υπόψη..

@
τρισμέγιστο των σεφ
Διαβάζουμε και καμιά κωλοφυλλάδα να μάθουμε τι γίνεται, ε..;
Άντε γιατί καλομάθαμε με τον "τζάμπα-μαν" του διαδικτύου.. ;-)
[δεν είναι δύσκολο να διακριβώσετε το παρουσιασθέν συλλογικό έργο ερίτιμε φίλε, αλλά εφόσον δεν έχω ποσοστά από τις πωλήσεις-το μερτικό μου από τα συγγραφικά το παντελόνιασα εφάπαξ, lol, δεν θα πω περισσότερα: διαβάστε και καμιά κυριακάτικη να τσιμπήστε τον πρώτο τόμο δωρεάν...]

Ως προς τη σχέση πρωινάδικων-βιβλιοπαρουσιάσεων, τι να πω..;
σε λίγο θα γίνονται στα ίδια πλατώ..
[αν είναι, πάντως, να πλαισιώνονται από τις ίδιες αιθέριες υπάρξεις, εμένα διόλου δεν με χαλάει-υποθέτω κι εσένα..
μια φίλη που με συνόδευε χθες μου είπε πως ο χρυσός συνδυασμός -για να μην προγκήξει το γκόμενο- είναι ένας: blondie, mute and retarded..
Ε, το τρίτο το θεώρησα κάπως υπερβολικό.. ;-))]

Όσο για τον καμπανίτη, αναρωτιέμαι ποιά είναι η μάρκα και η χρονιά σου..
Καθότι, οφείλω να σε τιμήσω δεόντως αύριο..!
:-))
Ααν, βεβαίως, δένει με το μενού...

5/24/2006 03:03:00 AM

 
Blogger Xilaren said...

[Πόσο μικρή μπορεί ΠΙΑ να είναι μια πόλη ..;]

πολύ, πολύ μικρή...

πάντως και παρά το όποιο σφίξιμο, λατρεύω αυτές τις συναντήσεις. Σύντομη σύνδεση με έναν παλιό εαυτό which is no more...

5/24/2006 12:09:00 PM

 
Blogger Alkisti said...

Τι μου θυμισατε τωρα...Απλα εγω οταν πηγαινα να χαιρετησω δεν ειχα δει την νυν και με το που πλησιασα και το διαπιστωσα ηταν πολυ αργα για να κανω μεταβολη...Απο τις πιο αβολες στιγμες που εχω ζησει...
Αν την ειχα δει εννοειται πως δε θα το ειχα τολμησει.

5/24/2006 03:50:00 PM

 
Blogger Lorelei Am Rhein said...

Σαν απόηχος μένει γλυκειά θλίψη...ένα αποτύπωμα του παρελθόντος που δεν έχετε ξεπεράσει ακόμα μάλλον...
Όμορφο blog!
Καλησπέρα!

5/24/2006 09:14:00 PM

 
Blogger Αθήναιος said...

Μήπως κάποιος μπορεί να μου πει ποιο ήταν το βιβλίο;

5/24/2006 09:35:00 PM

 
Blogger Αθήναιος said...

Που κάθεστε, γυναίκες κ συμπάσχετε με τον suigenerisav. Δεν έχει ανάγκη αυτός! Άλλοι έχουμε ευαίσθητες ανδρικές ψυχές που κρύβουμε επιμελώς κάτω από τόνους σκληράδας... 8-)

5/24/2006 09:36:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

Πρίγκηπα της κουζίνας και ανασκαφέα της γης, των ψυχών και των γυναικείων σωμάτων [ω, τι σύμπτωσις, ΟΛΑ θηλυκά μου φαίνονται..],

Εγώ υπογράφω αζζάν πργοβοκατέερ, εσύ τελικώς προκύπτεις εν τοις πράγμασι ;-)

Άσε βρε τη γυναικεία ευαισθησία να κοσμήσει τούτο το βλογ.
Ελλείψει επιταγών, σε δαύτο καταθέτουμε βιωματικώ τω τρόπω τα θραύσματα της ψυχής μας.. lol

Και μια που φαγώθηκες, το συλλογικό έργο που παρουσιάστηκε φέρει τον τίτλο "ΙΣΤΟΡΙΑ των ΕΛΛΗΝΩΝ", και ξεκινά από τους προϊστορικούς χρόνους, για να καταλήξει στο σήμερις.
Πρόκειται για μια εκδοτική συνεργασία των εκδόσεων Δομή με την Ελευθεροτυπία [θα διανέμεται μέσω της εφημερίδας].

Μπας και θέλεις κιόλας να σου πω ΠΟΙΟ κομμάτι του [16τομου] έχω συγγράψει ..; εε.. ;;
;-))

5/24/2006 10:20:00 PM

 
Blogger Αθήναιος said...

Ιιιιι Μου συντάχτηκες με το Ιστορικό Κατεστημένο της χώρας ε;;; :-)

Ωραία. Θέλω αυτόγραφο.

5/24/2006 10:26:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
xilaren
μπορεί -γενικά- να 'ναι κι έτσι..
Στη συγκεκριμένη δεν ήταν-ή ήταν κάτι πολύ περισσότερο (-;

Πως πάει η ζωή στο 'νησί' ;
[για να μαθαίνω δηλαδή .. :-)]

@
alkisti
ας το είχατε, να το είχατε, αγαπητή ..
φρονώ, πως πάντα πρέπει να μπορούμε να θωρούμε το παρελθόν μας. Ακόμη κι όταν συνοδεύεται με σημάδια από το παρόν του ..
[καλώς μας ήρθατε, lol]

@
lucyluce
Με το χέρι στην καρδιά, δεν είναι έτσι. Και προσπάθησα να το δείξω. Τη λεπτή απόχρωση. Αν 'αναγνώσετε' την αντίδραση μου, θα συμφωνήσετε -υποθέτω- μαζί μου ..
Μαθαίνει κανείς να ζει με τα σημάδια στο κορμί [όπως και στην ψυχή] του, χωρίς να τα λησμονεί-χωρίς να πονά..
Anyway, σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια ;-)

@
σ' αυτόν που περιμένω να γευτώ Α-ΜΕ-ΣΑ το απαύγασμα της τέχνης του!

Ασε το δούλεμα ρεεε.. ;-))
Ακούς εκεί "αυτόγραφο"..
Τι είμαι ρε γίγαντα; Ο Ρουβάς ή ο Φλωρινιώτης..;;

Αnyway, επειδή είμαι και φίρμα [τώρα που το ξανα-σκέφτομαι..], θα λάβεις _ιδιόχειρον αφιέρωση_, ΕΦΟΣΟΝ δεσμευτείς πως θα 'υποχρεωθείς' σε κάτι πολύ βαρύ: να διαβάσεις -προσεκτικά- τα κείμενα μου..
Πάντως, το 'πιασες.
Αποτελώ -φευ, εδώ και καιρό- αποδεδειγμένα μέρος του αμαρτωλού establishment..
["καρπούζιαα με τη βούλααα"...]
;-))
[μόνο να μη το μάθει ο Big Fat Opinion, γιατί τη γαμ@#$%^&*α..
θα αρχίσει πάλι να μπινελικώνει τους "νεοταξ" διανοουμένους, κλπ
[βλ. σχετικά το τελευταίο τμήμα από τα σχόλια στο μακροσκελές ποστ του: http://bigfatopinion.blogspot.com/2006/02/newspeak.html]
lol

Last BUT not least, τι επιθυμείς δια την εκδήλωσην προς τιμή του ουρανίσκου και της γαστέρας ημών maniana;
καμπανίτη [χρονιά/οίκο], πορτο, ένα ωραίο ροζέ [που τυγχάνει εκ των συμπαθειών μου..];

5/24/2006 11:15:00 PM

 
Blogger Lorelei Am Rhein said...

Έτσι θα είναι φυσικά, ο γράφων ξέρει καλύτερα, αλλά δεν αποφεύγεται η ταύτιση με πρόσωπα και καταστάσεις κάποιες φορές...

Έχει και χιούμορ αυτό το βλογ,
μού αρέσει!
:-)

5/25/2006 12:20:00 AM

 
Blogger suigenerisav said...

@
lucyluce
"ταύτιση με πρόσωπα και καταστάσεις" ..;;
:-)

5/25/2006 08:56:00 AM

 
Blogger Alkisti said...

εγω μονο για την την ομιλια του julian barnes διαβασα στην κυριακατικη παντως...αλλα μαλλον μιλατε για τις 22 Μαη και οχι για 23...

5/25/2006 09:23:00 AM

 
Blogger Xilaren said...

η ζωή πάει μια χαρά, αρκετές απεργίες τον τελευταίο μήνα (αν δεν απατώμαι μιλώντας για "αμαρτωλό establishment" αναφέρεστε στην ακαδημία, n'est-ce pas? αν όχι, απλώς αγνοείστε την παραπάνω πληροφορία) και βρωμόκαιρος... αλλά το παλεύουμε, πού θα πάει...

πότε ανεβαίνεις;

5/25/2006 05:28:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
alkisti
πράγματι ομιλώ για τις 23 του τρέχοντος. Περισσότερα στην Κυριακάτικη Ε.

Παρεμπιπτόντως, αυτός ο Barnes έχει γράψει ένα ωραιότατο πόνημα, το "England, England", αν το έχετε υπόψη σας.. ;-)

@
xilaren
Δεν απατάστε..
υπανίσσομαι όντως την Academia.. Η αντίληψη σας είναι διαυγέστατη.

Ανεβαίνω mid-August. Το συμβόλαιο μου προσδιορίζει πως στις 14 του προαναφερόμενου θα πρέπει να είμαι στο γραφείο μου.
[και όχι, ΑΥΤΗ η δουλειά δεν έχει να κάνει με το Πανεπιστήμιο.. Η πρώτη μου φορά με full-time συμβόλαιο στην 'ελεύθερη' [ο θεός να την κάνει..] Αγορά.. lol

@#$%^&*(
μολις γύρισα από την παραλία και μπήκαν κανα δυο $%^&κόκοι άμμου στο lap..
(-:

anyway, εσύ θα κατεβεις καθόλου στα πάτρια;

5/25/2006 07:20:00 PM

 
Blogger Γιουτζίν said...

Χεχεχε, αφήνεις ίχνη :-)
Ιστορία ε; Και να πω ότι δε φαινότανε, ψέμματα θα πω.

5/25/2006 08:50:00 PM

 
Blogger Lorelei Am Rhein said...

Δικά μου πρόσωπα και καταστάσεις, φυσικά.
Τυχαία συνάντηση, ανάμεσα σε άλλα πρόσωπα, αλλού εγώ, αλλού αυτός, κάπως αδέξια, κάπως μουδιασμένα, να τον προσπερνάς, να σε προσπερνά... άστα...!

:-)

5/25/2006 09:36:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
lucyluce
και να πως ότι δεν καταλαβαίνω..;
:-)

let the past fade away in peace,
stare at the future like there is
no today...
lol

5/25/2006 09:51:00 PM

 
Blogger Αθήναιος said...

Ώρα Ελλάδος 11 περιμένω να καταφτάσει η Academia κ οι εκπρόσωποι της διαπλοκής, για φαγητό στο σπίτι... Κ μετά λέμε ΕΜΕΝΑ ψωνάρα...

5/25/2006 11:20:00 PM

 
Blogger Lorelei Am Rhein said...

Τελικά το έστειλα από path.
If you get it, send a signal!
:-)

5/25/2006 11:45:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
lucyluce
no signal-so far..

@
μεγάλο χατμάνο της υψηλής γαστεροσοφιστείας
Κάτσε, κάτσε..
Εχω φάει τον τόπο ξημερώματα για να κατασιγάσω τα στομαχικά μου πάθη..!
Θα σε δώσω αύριο ΣΤΕΓΝΑ στυγερέ Λούκουλε..
Και σένα και τα δημιουργήματα σου-που θνητός ΔΕΝ μπορεί να αντισταθεί-μη σου πω, ούτε και θεός δηλαδή [πόσο μάλλον οι πτωχοί gourmet συνδαιτημόνες].. :-)
Έχεις να φας ποστάρισμα..

5/26/2006 03:41:00 AM

 
Blogger Lorelei Am Rhein said...

Καλημέρα!
Εσίγασαν οι στομαχικές εξαρσεις, να υποθέσω και να ευχηθώ!
Οι επικοινωνιακές μου γέφυρες μοιάζουν με το γεφύρι της Άρτας, ολημερίς χτίζονται, το βράδυ καταρρέουν...
Lol!
Θα φροντίσω να τις αποκαταστήσω, όμως!
Γιατί μάς στερείτε της συγγραφικής σας δεινότητας???
Εν αναμονή...
:-)

5/27/2006 01:17:00 PM

 

Post a Comment

<< Home