Ιστορίες με στρας, σκέψεις, ρεύσεις, παύσεις, τράς, αλλά χωρίς 'rush'...

Monday, October 23, 2006

μια συζήτηση για τον Τσάβεζ: "Tu europeo-non entiendes amigo"..








Για το φίλο Pascal

Εδώ και αρκετό καιρό διαβάζω πολλά και διάφορα για τις εξελίξεις στη Λατινική Αμερική. Πολιτικές ανακατατάξεις, αμφισβήτηση της αμερικάνικής ηγεμονίας, κοινωνική ευημερία-το σοσιαλιστικό όραμα λαμβάνει άραγε χώρα στην ανυπότακτη γη του Bolivar ..?
Λαοπρόβλητοι ηγέτες τρίζουν τα δόντια στην υπερδύναμη, οι πολυεθνικές ανησυχούν για τα κέρδη τους και τα κατώτερα στρώματα φαίνεται να βρίσκουν επιτελους "στον ήλιο μοίρα"..
Κάπως έτσι διαβάζω τα κόζα στον ευρωπαϊκό τύπο-ακόμη και σε διάφορα σκόρπια ποστ στην ελληνική μπλογκόσφαιρα.
Είναι όμως _ακριβώς_ έτσι; Πόσοι Ευρωπαίοι γνωρίζουν τι περίπου συμβαίνει έξω από τη Γηραιά Ήπειρο, άντε και τη Μ. Ανατολή; Έχω την αίσθηση πως δεν είναι και πολλοί..
Ποιός είναι ο βαθμός εξοικείωσης μας με την πολιτική παράδοση των εκεί "μπανανιών" στο παρελθόν ; Ποιό είναι το πραγματικό εύρος της πληροφόρησης μας ;

Ο Ούγκο Τσάβες, πρόεδρος της 'Μπολιβαριανής Δημοκρατίας της Βενεζουέλας', προβάλλεται par excellence από τα δυτικά media ως ο πιο λαύρος αμφισβητίας του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού.
Με εκδηλωμένη ρητά την επιθυμία του να συστήσει μια ευρεία και ισχυρή συμμαχία στην 'πίσω αυλή των ΗΠΑ', ο -κατά τη διατύπωση του- "επίγονος του Μπολιβαρ", έχει τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστήσει στη διεθνή πολιτική σκηνή με τις σκληρές δηλώσεις του για τον Τζ. Μπους [τον οποίο αποκάλεσε "διάβολο" από το βήμα του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη] και την πολιτική του.
Έχει χρηματοδοτήσει την ίδρυση και λειτουργία ενός μεγάλου (ισπανόφωνου) τηλεοπτικού δικτύου που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ηπείρου του. Παρέχοντας γενναιόδωρα πετρελαϊκούς πόρους στην Κούβα, έχει αποτρέψει την κατάρρευση του καθεστώτος εκεί, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη στήριξη του Φιντέλ. Επιχείρησε άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε άδοξα να συνάψει συμφωνίες με τους βασικούς εχθρούς [ορατούς ή δυναμει], των ΗΠΑ ανά την υφήλιο-από το Ιράκ ως την Κίνα. Επέζησε μιας βίαιης κοινωνικής αναταραχής-που έφτασε στο πραξικόπημα εναντίον του.
Κυριάρχησε εκλογικά -αν και όχι χωρίς τριβές- μέσα στο εσωτερικό της χώρας του.
Τι έκανε όμως εως σήμερα για το λαό του; Είναι ο Τσάβες απλώς ένας 'ασυμβίβαστος ηγέτης'-σε αντίθεση ας πούμε με το Βραζιλιάνο ομόλογο του Λούλα ..; LoL
Λειτουργεί ως primus inter pares μεταξύ των εκλεγμένων προέδρων της νοτιοαμερικανικής ηπείρου; Η εκτίμηση μου είναι πως όχι.

Ο Τσάβες είναι μια βαθειά θεατρική προσωπικότητα στην παράδοση των Λατίνων πολιτικών του 19ου και των 'γκαουντίγιος' του 20ου αιώνα. "The carrot (και που και που..) the stick".
Λαϊκιστής-αλλά όχι γνήσια λαϊκός, ο πρώην καραβανάς που διοικεί την πέμπτη πετρελαιοπαραγωγό χώρα του κόσμου, δεν έχει καταφέρει και πολλά πράγματα την τελευταία δεκαετία και βάλε, που κανοναρχεί στην πολύπαθη Βενεζουέλα.
Έχει, όμως, σε κάθε περίπτωση επικρατήσει ολοκληρωτικά στη μάχη της επικοινωνίας στο παγκόσμιο χωριό. Σημαία της αμφισβήτησης/αντιπαγκοσμιοποίησης για ένα μεγάλο μέρος της απανταχού Αριστεράς, αντιμετωπίζεται ιδιαίτερα θετικά ακόμη και από συντηρητικού προσανατολισμού ευρωπαϊκά ΜΜΕ.
Και αυτό δεν είναι διόλου αμελητέο.
Έχοντας ταξιδέψει για μεγάλα διαστήματα στην ιδιαίτερα αγαπητή για μένα χώρα του, επιχείρησα να καταγράψω τις ποικίλες απόψεις μου στο πλαίσιο ενός μαχητικού διαλόγου που είχα πριν μερικούς μήνες στις παρυφές της μπλογκόσφαιρας στο δικτυακό σπίτι της Μιραντολίνας.
Διαβάζοντας τελευταία πολλά απίστευτα: από απλές μούφες ως αμετροεπή λιβανίσματα για το πρόσωπο του Λατινοαμερικάνου αυτού πολιτικού, αποφάσισα σήμερα να επανα-δημοσιεύσω μια IMHO διαφωτιστική συζήτηση για ένα θέμα που εξακολουθεί να επανέρχεται -για ποικίλους λόγους- στην μπλογκόσφαιρα.
Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας που ζούμε, όπου "ένας είναι ο εχθρός-ο ιμπεριαλισμός", ο εχθρός της μισητής υπερδύναμης δεν μπορεί παρα να είναι ένας αξιοσέβαστος πολιτικός υψηλού διαμετρήματος, για να μην πω "σύμβολο της αξιοπρέπειας των δοκιμαζόμενων λαών της Ν. Αμερικής".
Έτσι τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ απ' όσα αναγιγνώσκω στη γύρα.
Δεν θα μετρήσω τα λόγια μου.
Έχω βαρεθεί να ακούω για Σωτήρες..
Προσωπικά, έχω πειστεί πως το πράμα μπάζει λίγο.
Θέλει προσοχή στην προσέγγιση, απόσταση από αφορισμούς και απλουστευτικές κορόνες και βέβαια νηφάλια κριτική στα δεδομένα/γεγονότα-όχι δίκη προθέσεων.
Ως γνωστόν, η τελευταία περισσεύει στον 'ευλογημένο' [και από τον Αρχιεπίσκοπο μας & ΠΕ] τόπο μας. Ελπίζω μόνο να μη με παρασύρει στη δίνη της από όσους τυχόν μου αποδόσουν σκέψεις, σκοπιμότητες, ταυτίσεις και υστεροβουλίες που δεν διαθέτω ..
;-)

Ο διάλογος μπορεί να διαβαστεί στην ολότητα του στο μπλογκ της Μιραντολίνας-και συγκεκριμένα στα ύστερα σχόλια ενός -φαινομενικά- άσχετου προς αυτόν θέματος.

http://locandiera.blogspot.com/2006/04/blog-post.html

14 Comments:

Blogger pascal said...

Σωστός. Μπράβο.
Συμφωνώ με τις απόψεις σου, και εδώ και όπως τις εξέφρασες στην ενδιαφέρουσα κουβέντα με τη μιραντολίνα.
Το θέμα δεν είναι όμως εκεί. Το θέμα είναι ότι τόσο αυτό το ποστ όσο και η συζήτηση στην οποία παραπέμπεις, δείχνουν δύο τελείως διαφορετικές οπτικές μιας κατάστασης. Αξίζει να τις διαβάσουν όλοι.
Γι' αυτό και σε παρότρυνα να κάνεις αυτό το ποστ (ε, δεν ήταν ανάγκη να μου κάνεις και αφιέρωση ρε).

10/23/2006 02:45:00 PM

 
Blogger Ecumene said...

Πολυ καλο post..
Διαβασα και απο Μιραντώ..

Δεν το περίμενα να τα βρει σκουρα
στον ΟΗΕ απ' τη Γουατεμαλα...



Chavez has spent millions of dollars on his campaign to win the Security Council seat, making state visits to Russia, China and the Middle East and offering aid to poor countries.

But he may have alienated some U.N. members with a tirade on floor of the General Assembly last month in which he called President Bush " el diablo "--the devil.

Guatemala-Venezuela103-81

10/23/2006 02:56:00 PM

 
Blogger Ecumene said...

Eχω μιλησει με blogger απο Βενεζουελα

Μου μιλησε για fanatical government...


Oσο η τιμή του πετρελαίου είναι ψηλά
είναι ζωντανός...

Για ηθοποιός καλός είναι..
Eνδιαφερον εχει και ο Μοραλες
και οι τρεχουσες εκλογες
στο Εκουαδόρ....

Παντως εγεννήθη νεος λαϊκος ηρωας


ΜΟΥΧΑΜΑΝΤ ΓΙΟΥΝΟΥΣ

10/23/2006 03:02:00 PM

 
Blogger Γιουτζίν said...

Well done!
Τι να κάνουμε κι εμείς οι χώρες της καπιτ ημιπεριφέρειας; Λαϊκιζόμεθα και αντιαμερικανιζόμεθα ;-)

10/23/2006 03:55:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
pascalη

Ρε αντε από κεί που θα μου κάνεις και κριτική για το σε ποιόν θα αφιερώσω το ποστ μου.. LoL, lOl ..
Σε ευχαριστώ αρχηγέ για την παρότρυνση και για τα καλά σου λόγια [once more!]

@
εργοτελίνα
ευχαριστώ για τη συνεισφορά.
συμφωνώ σε όλα τα σχόλια σου.
;-)

@
Ευγενία
Όχι, που δεν θα 'πιανες το υπονοούμενο .. ;-)

Καθείς, θα μου πεις, όπως δύναται ..
Το χθεσινό Βήμα της Κ. έχει ένα αφιερωμα στο _λαϊκισμό_.
Δεν με καλύπτει, αλλά τεσπα κάτι είναι κι αυτό στους καιρούς του αγλαού Πανίκα..
Μετά τον γνωστό στους πολιτικούς επιστήμονες ανά την υφήλιο 'Περον-ισμό', στην Ελλάδα του 21ου αι., προβάλλουν -αυτοφυείς- δύο ακόμη μορφές του σύνθετου αυτού φαινομένου: ο 'Ψωμιαδισμός' και ο γνωστός τοις πάσι 'Χριστοδουλισμός'..

10/23/2006 04:45:00 PM

 
Blogger Ecumene said...

Mε το Internet στη Τσαβερία..τί γίνεται;;;...

:)

Διαβασε απο Διαστασεις

Σερφάροντας στην Κούβα

10/23/2006 05:00:00 PM

 
Blogger Αθήναιος said...

Τί έγινε αγορίνα μου; Διακόψαμε την Κοκκίνου και το ρίξαμε στον Αλέξη Παπαχελά;

Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που μας γράφεις, όπως τις περισσότερες φορές άλλως τε(μην ακούς που γκρινιάζω...).

10/23/2006 05:15:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
εργοτελίνα

Να ξεκαθαρίσω κάτι: η Βενεζουέλα δεν έχει καμία σχέση με την Κούβα!
Κατά τη γνώμη μου, είναι μια απείρως γοητευτικότερη χώρα σε όλα τα επίπεδα.
Τώρα, για το Δίκτυο-τα πράγματα είναι σχετικά καλά.
[Βρήκα τρόπο να στείλω μαίηλ στη "μέση του πουθενά".]
Υπάρχουν κάποια ιντερνετ καφέ και στις επαρχιακές πόλεις. Καλά η σύνδεση είναι 52Κ και το συζητάμε, αλλά ΟΚ..
Απαγορεύσεις δεν υπάρχουν-στη Βενεζουέλα υπαρχουν εκλογές και -θεωρητικώς- σε ισχύ το δημοκρατικό πολίτευμα. Όσο είμαι σε θέση να ξέρω, δεν τίθεται ζήτημα φραγμών στην απρόσκοπτη πρόσβαση στο Δίκτυο.
_Αλλού_ παίζεται το πολιτικό παιχνίδι..
Στο βαθμό, εξάλλου, που το Δίκτυο δεν αφορά καν τις λαϊκές μάζες, δεν υφίσταται κανένας λόγος χειραγώγησης ή περιορισμού.
Στον αστερισμό του Τσαβικού λαϊκισμού, τα μέσα επαφής του Ηγέτη με το Λαό του είναι απλά, παραδοσιακά και δοκιμασμένα.
Η επίκληση του Αρχηγού στην ισχύ του Λαού του, προσεπικυρώνεται με άλλους τρόπους από την Κούβα. Συνεπώς δεν τίθεται ζήτημα λογοκρισίας στο Δίκτυο.
Οι εγγράμματες κοινωνικές μειοψηφίες είναι ολοκληρωτικά χαμένες για τους Chavistas και το ξέρουν ..

10/23/2006 05:20:00 PM

 
Blogger ci said...

Θα ξαναδιαβάσω και το άρθρο σου και τα σχολια με περισσότερη άνεση αλλά εν ολίγοις : εύγε! Όντως από Σωτήρες και βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς - και ειδικά εκ του ασφαλους.. - χορτάσαμε.

Ας δώσουμε μια ευκαιρία στον χρόνο και βέβαια στον έρμο τον λαό της Βενεζουέλας να αποφασίσει πιο έγκυρα από εμάς σίγουρα.
(Για μια χώρα που δεν έχω βρεθεί ποτέ αλλά αγαπώ κι εγώ εξ αποστάσεως).

10/23/2006 05:23:00 PM

 
Blogger suigenerisav said...

@
μέγκλα-μάγερα [και Αθήναιο επονομαζόμενο]

ντίαρ κάπελα, όχι πολλά-πολλά με την Έλλη. Είναι και φίλη μου, ε.. ;-)

Σε λίγο θα μου πεις σ' αυτα που διαβάζεις στο παρόν κονάκι πως "πίσω από τις λέξεις, κρύβεται ο Αλέξης"..!

Προσέτι, θυμήσου: εχω υποβάλλει συγκεκριμένα αιτήματα στο μαγαζί σου και περιμένω να δικαιωθώ. [εγώ, και όλη η Ελλάδα..].
Meanwhile, δε παίζεις κανα χιτάκι Φοίβου, (ξανα)λέω εγώ.. lol

@
citronella
σ' ευχαριστώ.

10/23/2006 09:51:00 PM

 
Blogger NinaC said...

Suigenerisav, αν νομίζεις πως θα με ρίξεις, ως γυναίκα, μιλώντας αρνητικά για τον Τσάβες, να το ξεχάσεις!

ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΤΣΕΙ Ο ΠΑΣΧΑΛΗΣ, ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ!

:ppppp

10/24/2006 05:19:00 AM

 
Blogger Βαγγέλης Μπέκας said...

Από όσο γνωρίζω οι ΗΠΑ σχεδιάζουν εδώ και χρόνια μια «Βελούδινη» «επανάσταση», ή δικτατορία ή προτεκτοράτο, πες το όπως θες, στην Βενεζουέλα….
Επίσης…
Στην Αμερική λειτουργούν ειδικά γραφεία προπαγάνδας εναντίον ηγετών χωρών εχθρικές προς τις ΗΠΑ. Πρέπει να ναι καλά τσεκαρισμένο όταν λέμε κάτι αρνητικό γι αυτούς γιατί πολύ πιθανό να ναι σκηνοθετημένο απ τις εν λόγο εταιρίες.
Ποιος θυμάται τον πετρέλαιο-λουσμένο κορμοράνο του Ιρακ;
Ποιος ξέρει τι γίνεται στον ποταμό Νίγηρα για τα πετρέλαιο των πολυεθνικών;
Ξέρετε τι λένε οι Ιρακινοί της Αθήνας για τα πετρέλαια της χώρας τους;

Πέρα απ όλα αυτά θεωρώ ότι αν δεν επιχειρήσουμε μια προσωπική αντι-μεταμόρφωση, από κατσαρίδες, μερμηγκάκια, ποντικάκια να ξαναγίνουμε ξανά άνθρωποι κανείς Τσάβες, Τσε, Λένην δεν μας σώζει…

Φιλοδοξώ να ηγηθώ της ατομικής μου επανάστασης...
Και αυτό είναι πολύ μεγάλη φιλοδοξία!

καλεμέρα...

10/24/2006 11:51:00 AM

 
Blogger suigenerisav said...

@
composition doll
Να υποθέσω δηλ ότι κάθε αναφορά στα 'άγια της αγίοις' που εκφράζει για κάθε πούρο Αριστερό ο Chavez σε εξαγριώνει ; Εσείς εκεί πέρα δεν είσαστε 'Λιμάνι της Αγωνίας', μου φαίνεται.. είσαστε 'Λιμάνι του Αναξιοπαθούντος Επαναστάτη'!
lol, lol

Ξέρεις ποιά είναι η πλάκα; Όταν πρωτοπήγα στη Βενεζουέλα, ήμουν σχεδόν σίγουρος για την πολιτική ριζοσπαστικότητα του καθεστώτος, για τις τομές που επέφερε, για τη σοβαρότητα μιας νέας πολιτικής αμφισβήτησης του χωροφύλακα της περιοχής που γεννιόταν.
Και πολύ το γούσταρα..
Ε, μετά από κάτι ταξίδια, πολύ κόσμο και ίδιες εμπειρίες, το ξαναδούλεψα λίγο ..;)

Κατά το ρέστο, έχεις δίκιο:
Πασχάληη, ποότε θα μου κάτσεις ..;;
[άσε, αυτόν τον έχουνε πάρει εργολαβία, άλλοι ... Ολοι από 'Μ'
Μαργαρίτες, Μανταλένοι, Μακμάνοι, Μακφλάηδες, κλπ, κλπ.. LoL]

@
vita me barouak
φίλε, θα σου συστήσω [αν βρεις χρόνο] να διαβάσεις το λινκ που δίνω.
ΕΚΕΙ είναι η συζήτηση. Εκεί δύναται να βγάλει κανείς συμπεράσματα-πιστεύω.
ΑΛΛΟ πράμα οι επιδιώξεις των γερακιών του Πενταγώνου στην περιοχή,
ΑΛΛΟ ζήτημα οι κοινωνικές διεργασίες στη Republica Bolivariana στις οποίες εγώ αναφέρομαι.
Το πρώτο έχει _κατεξοχήν_ χρησιμοποιηθει ως άλλοθι για να νομιμοποιήσει ή να κλείσει στόματα διαμαρτυρίας ως προς το δεύτερο.
Και ΑΝΤΙΘΕΤΑ με τη γνωστή παπάντζα που διακινείται και στα καθ' ημάς, δεν συνδέονται μονοσήμαντα.
Σε απλά ελληνικά, άσε τις συνομωσίες της CIA και τις προβοκάτσιες, πήγαινε μια βόλτα και έλα να να ξαναμιλήσουμε .. ;-))

Ως προς τα υπόλοιπα -ρητορικά- ερωτήματα σου, είμαι αλληλέγγυος. Πλήρως.
Στην αυγή δε του εγχειρήματος σου της πραγματοποίησης "της προσωπικής σου επανάστασης", σου εύχομαι από καρδιάς: προχώρα χωρίς να κοιτάς μόνο κάτω-χωρίς να κοιτάς μόνο πάνω.
και που και που, τσέκαρε πυξίδα..

10/24/2006 01:38:00 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Άκουσα ότι στη Βενεζουέλα πήγε και ο Γλέζος.

Αυτός που "ΚΑΤΕΒΑΣΕ" μιά νύχτα στην Ακρόπολη την κατεβασμένη Γερμανική σημαία!!!!!

2/22/2009 04:23:00 PM

 

Post a Comment

<< Home